Nyårsafton!

Först vill jag berätta hur julhelgen har varit. Allt gick som planerat, vilket var väldigt skönt =) Vi har filmat hela julens gång, så det skall bli roligt att kolla på sen. Det som var väldigt kul att se var att Linus inte var rädd för tomten hemma hos min mamma och pappa, däremot så var han rädd för tomten nere i växjö =(. Under juldagen åkte vi ner till Växjö, en lång men trevlig resa! (Vi längtar allt tillbaka dit, så vi sa det att om vi hittar oss ett hus och var sitt jobb, samt får med Josefine, Dennis, Cazper och Lucaz med så flyttar vi dit igen!) Nog pratat om det, åter till julen! Mat har man ätit i mängder med ^^ samt massa nötter och godis! Linus har haft Lördag i en hel vecka nu så nu blir det inget mer godis för han förrän på Lördag igen! Konstigt att han inte fått hål i tänderna än =/ men det är väl bra ^^.

Som sagt så är det Nyårsafton idag! Dagen firas med min sambo, Linus och våra goa vänner Josefine, Dennis och deras underbara barn =) Vi har bestämt oss för att slopa raketer i år, dels för att det kostar pengar och det är ju inte säkert att barnen är vakna vid den tiden eller så kanske de blir rädda för dom =s samt så finns det så många andra som skjuter, så skulle vi vilja se något så är det ju bara att ställa sig på balkongen ^^.

Har ett litet medelande till mina "kära" syskon som läser min blogg: Om ni inte kan acceptera att jag säger mamma och pappa till mina fosterföräldrar Ann och Conny så kan ni väl åtminstonde ta upp det med mig än att gå till mormor som absolut inte har något med det att göra! Jag vet gott och väl att jag har en mamma och pappa, men snälla ni, mamma är död sedan snart 16 år och min pappa bryr sig inte om mig! Kan man inte då få skaffa sig en mamma och pappa "gestalt" som man ser upp till och tycker om väldigt mycket? Jag trodde att alla behövde det, i alla fall jag! Nu är mormor besviken på mig, men det visste ni ju redan innan ni berättade det för henne att hon skulle bli, det var ju därför ni sa det, för att svartmåla mig, som inte ens var där och kunde försvara mig! Samtidigt som det är konstigt när nu mormor inte tycker om att jag kallar någon annan för mamma, när hon själv säger till Linus att jag är hans mamma! Då motsäger hon ju sig själv, eftersom det är samma situation där! Linus mamma lever inte heller, då borde ju inte jag bli kallad för hans mamma? Detta gäller ju inte bara mormor, ni måste ju ha samma åsikter som henne, annars hade ni ju inte brytt er!
Jag är så trött på allt snack som går! Tex det där med att jag inte fick låna morfars bil när jag skulle köra han till sjukhuset, då höll du ju med om att det var konstigt, eller hur? Men det hade du ju inte en tanke på att säga till dom, att du HÖLL MED MIG!!
Så skall ni nu säga något bakom ryggen på folk så får ni ju säga HELA sanningen!

Jag trodde att vi syskon höll ihop! I alla fall du och jag Connie!

Känns också lite skummt att min storasyster kan berätta för mormor och morfar vart jag bor, när hon aldrig har vart hos mig. Det är väl inte så svårt att hitta någon nu för tiden, det går ju att kolla upp via nätet mm, men man kan ju undra i vilket syfte med tanke på att vi inte går ihop =s


Jaja, nog om det, nu skall jag ha en underbar Nyårsafton med familj och vänner!

Gott nytt år alle sammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0